Ana içeriğe atla

Başlarken

Doktorum çocukluğumdan beri grip olduğumda, boğazım ağrıdığında, sesim kısıldığında gittiğim bir operatör doktordu. Fakat son 2 aydır sesim kısıldığı için 3 defa aynı doktora gitmiş olmama ve 1 defa farklı bir doktora kontrole gitmiş olmama rağmen, ses kısıklığım geçmemişti. Hayatında ilaç kullanmayı istemeyen bir insan olarak, bu süreçte kullandığım tonla ilaçtan rahatsızlık duyuyordum... Sudofen, Rennie tablet, vb... Doktor değiştirmeye karar verdim.

Neredeyse 15 senedir sürekli Türkiye Hastanesi'ne gittiğim için, aynı hastanenin KBB servisindeki doktorlara baktım. Prof. İsmet Ercan Canbay isminde bir doktor olduğunu gördüm. Kendisini tanımıyordum fakat Prof. olduğu için ona muayene olmaya karar verdim. İyi ki de bu kararı vermişim.

Şimdiye kadar belki 5-10 senedir defalarca gittiğim KBB doktorları bu gastrit işinin ciddiyetini bana anlatmamışlar, çeşitli ağrı kesiciler, boğaz spreyleri, rennie, talcid gibi mide asidi düzenleyici ilaçlar ile gastrit semptomlarını baskılayarak boğaz ağrılarımı iyileştirmişlerdi, çoğunda faranjit vb. gibi teşhisler oluyordu...  (Belki bir kısmı gerçekten faranjittir hepsinin hakkını yemeyeyim).

Fakat bu defa doktor İsmet Bey kamerayla boğazıma baktıktan ses kısıklığının sebebinin reflü olabileceğini söyledi ve semptomatik tedavi yapmanın doğru olmayacağını, hemen ilaç kullanmaya başlamak yerine gastroentroloji doktoruna gözükmemi muhtemelen endoskopi gerekeceğini yazdı...

Türkiye Hastanesi'nin web sayfasından aynı hastanenin gastroentroloji doktorlarına baktım. Yine tanımadığım iki doktor vardı. Telefonla sekreteri arayarak hangisinin daha yoğun olduğunu sordum. Uzman Dr. Refik Okçu Bey yoğun gözüküyordu. 1 hafta sonrasına randevu alabildim.

Muayeneye gittim, 1-2 dakikalık kısa bir görüşmenin ardından, tanı için endoskopi yapmaya karar verdi. Ertesi gün endoskopimiz yapıldı, endoskopide görülen lüzum üzerine aynı zamanda biyopsi de yapmıştı. Endoskopi sonucunda midede yaygın kızarıklık ve reflü gözüktü. Buna istinaden mide asidi düzenleyici, proton pompası inhibitörü, vb. tarzı reflünün boğazı etkilemesini azaltacak ilaçlar verdi ve 1 hafta sonra biyopsi raporumla tekrar gelmemi söyledi.

1 hafta sonra yani dün akşam hastaneyi aradım. Biyopsi sonucumun çıkıp çıkmadığını sordum. 'Henüz çıkmadı, yarın öğleden sonra alabilirsiniz' dediler. İşe gideceğim için sabah alıp alamayacağımı öğrenmek istediğimde sabah da alabileceğimi öğrendim. Neden direkt sabah alabilirsiniz demiyor diye biraz kızdım ama telefondaki kadına birşey söylemedim, durduk yere üzmenin anlamı yok.

Bugün sabah işe giderken saat 8'de hastanenin laboratuvarına uğradım. Biyopsi sonucunu aldım hemen doktora götürdüm. Refik Bey'in müdahale günüymüş, odasında yakalayıp biyopsi sonucumu göstermek istedim. Odasındaydı.

Biyopsi kağıdını eline aldı.

- "İlk kez mi bu?"
- "Geçen hafta da gelmiştim, endoskopiyi siz yapmıştınız..."
- "İlk kez mi endoskopiye girdin?"
(Hmmm. Demek ki birşeyler var.) -"İlk kez girdim neden sordunuz?"
Şöyle ciddi olup olmadığımı kontrol eder gibi bir bakış attı oturduğu yerden.
- "Burada takip edilmesi gereken bazı şeyler var o yüzden soruyorum."
- "Kanser manser mi var hocam ondan dolayı mı sorduğunuzu anlamaya çalışıyorum?"
- "Onun gibi şeyler."
Dünya yıkılmadı, kafamdan aşağı kaynar sular falan da dökülmedi. Sadece;
Kanser miyim değil miyim? Kansersem geçmiş olsun tedaviye başlayalım, değilsem nasıl önlem alırım riskten uzaklaşma şansım var mı? Kanser değilsem kendimi kansere karşı özel olarak sigortalayabilir miyim? Doktor yetkin bir doktor mu tanıdık doktor bulabilir miyim..

Gibi bir çok düşünce bir anda kafamın içinden geçiverdi.

Sonuç, kanser değilmişim. Fakat biyopsi sonucunda yazanlar şunlardı...



Bilen bilir, bilmeyen umarım hiç öğrenmek zorunda kalmaz. H. Pilori bakterisi mideye yerleşip uzun süreçte mide kanserine sebep olan gastrit sürecinden sorumluymuş... Sağlıklı yaşamaya dikkat etmiyorsanız, stresiniz, kilonuz, sigaranız ve alkolünüz de varsa çoklu kombo yapmış oluyorsunuz.

Intestinal Metaplazi veya intestinal metaplasia prekanseröz lezyon olarak geçiyor. Özetle kanser öncesi son çıkış. En azından benim anladığım bu...

Bende de H. Pylori bakterisi çıktığı için 14 günlük antibiyotik tedavisine başladık.

 2 senedir egzersiz yapmaya gayret eden birisi olduğum  için egzersiz konusunda zorluk çekmeyeceğim aynı zamanda sıkı bir diyet ile mümkünse iyileşme sürecini yönetmeye, iyileşme mümkün değil ise daha kötüye gidişi engellemeye çalışacağım ve bu süreçte yaşadıklarımı şu anda açmaya karar verdiğim bu günlük üzerinden paylaşacağım.

İlk ders şu galiba... Doktorunuz senelerdir aynı doktor da olsa zaman zaman tekrarlayan bir rahatsızlığınız varsa muhakkak farklı doktorlara da gösterin ve mümkünse doktorunuzla semptomları baskılamak amacıyla değil fakat varsa sorunu gerçekten çözmek amacıyla konuşun. 

Yorumlar

  1. Ayni sürecleri yasamaktayim lutfen siteyi daha aktif ziyaret edin lutfen.. Bircok kisiye umut bu sayfa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Whatsapp grubuna katıldınız mi?

      Sil
    2. selamlar wp grubu nasıl katılırım

      Sil
    3. Malesef iptal ettim grubu... açıklama sayfanin basinda yaziyor.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Merhabalar, çok ilginçtir fakat aynı hastane ve aynı doktorla şu an birebir aynı süreci yaşıyorum. Biyopsi raporumu bugün aldım ve sizinkiyle tıpatıp aynı. Süreç sizin için nasıl ilerliyor? Doktordan memnun musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorumu değiştirdim, her sene kontrole devam edeceğim.

      Sil
  3. Herkese merhaba bende yıllardır gastrit reflü gibi sıkıntılarla mücadele ediyorum Türkiye hastanesinde Refik beydede endoskopi oldum kendisi naif bir doktordur ciddiye alır sonuçları önce sizi korkutur sonra sürü ilaç içersiniz iyileşirsiniz vs on yıl oldu kendisiyle görüşmeyeli. Ben bu kış kulak burun boğaz doktoruna boğazımdaki tahriş yüzünden gittim ve kendimi tekrar endoskopi masasında buldum ama Okmeydanı eğitim araştırma hastanesinde ilgili dahiliye doktorum Pınar hanıma sonsuz teşekkürler bu sabah patoloji raporumu aldım ve doktorum önemli bir durum yok dedi bendede intestinal metaplazi izlendi ve lenfoid folikül izlendi yazıyor raporumda şimdi bir düşünce aldı beni sizlerin düşüncelerini okurken tekrar gitmelimiyim bilemedim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Zaman içerisinde bizim de bu durumla ilgili düşüncelerimiz olgunlaştı... Sağlıklı yaşayıp takiplerinizi düzenli olarak yaptırmaya devam edin. Endişelenecek bir durum yok.

      Sil
  4. Bende yaklaşık 1 senedir Refik beyin hastasıyım ve üstteki raporun aynısı bende de mevcut Bi an hatta bu benim raporum mu diye kalkıp baktım sonuçlar ve Refik beyin notu benimkiyle 1 e bir aynı😁Refik beyin bunu bana ilk anlatımında bende de kaynar sular döküldü hatta bebeğim 1 yaşındaydı onun yanında açıklama yaptı ağlamaya başladım. Korkma dedi bu midene yerleşmiş 1 yılan şimdilik zehrini vermiyor ve sadece başını sallıyor. Dislpazi olmaması için yoğun ilaç tedavisi başladı. O daha kötüymüş yani.. Yıllarca bununla yaşayan insanlar var dedi. Korkunun ecele faydası yok.. Sadece genç yaşta bununla karşılaşmak ağır geliyor.. Allah büyük.. Sabır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refik Bey'i değiştirdim ben. İyi bir endoskopi cihazına sahip bir hastanede tekrar kontrol ettirin 1 sene sonra. Beslenme düzeltilmeden hiçbirşeyin çaresi yok.

      Sil
  5. Bu doktor herkesi aynı şekilde korkutuyor. Bana yukarıdaki raporun aynısından verildi.intestinal metaplazi ve de helikobakter tedavisi uyguladi.14 günlük. Bir sürü ilaç 6 ayda bir endoskopi. Bu doktora gitme nedenim kansızlık sorunumun kaynağını bulmaktı. Belki mide ile ilişki olabiliyor diye bir kontrol ettirmek istedim. Doktorun uyguladıģı tedaviler beni mahvetti. Daha da hasta etti. Hiç bir şey yiyemez oldum. Verdiği ilaçlar midemde polip oluşturdu. Daha sonra yaptığı tekrar eden diğer endoskopide onu da aldı. Ve verdiği ilaçların buna neden olabildiğini itiraf etti. Sonrasında düşündüm ve kendi kararımla tüm tedaviyi reddettim. Doğal şeylerle midem şuan düzeldi. Kudret narı , damla sakızı vb. Demem oki doktorlara sonsuz güvenmemek gerek sanırım,bazılarına. Herkeste de bu tanı olmaz ki . Hasta bağlıyorlar 6 ayda bir endoskopi. Korkutarak hasta bağlıyorlar. Dikkat edin.Ben gayet iyiydim beni kendileri hasta etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Banada geçen ay intestinal metaplazi tanısı kondu, ayrıca gastrit ve helicobakter pyloride çıktı. 14 günlük antibiyotik ted bitti, 1 ay daha mide koruyucuya devam dedi dr. Sizlerden öğrenmek istediğim; Güvenilir kudret narı nereden bulabilirim. Aktardan zeytinyağlı olanını aldım, tadı ve kokusu çok berbattı kullanmadan attım. İçeriğine güvenebileceğim BALLI KUDRET narı tavsiye edebilirmisiniz. Diğer bir hususda, damla sakızını nasıl kullanacağız, sadece çiğnemek yeterli mi? Yutmak gerekiyor mu? Konu hakkında bilgi ve tavsiye lütfen.

      Sil
    2. Endişe etmeyin doktorunuzun dediklerini takip edin. Biz genel olarak akdeniz diyeti ve günde sık sık değil 2 öğün beslenmenin daha faydalı olduğunu düşünüyoruz. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorları takip edebilirsiniz. Damla sakızını ben de kullandım fakat faydalı olduğunu gösteren çalışmaların taraflı olduğu kanaatine varıp daha sonradan kullanmayı bıraktım.

      Omega 3, C ve D vitamini takviyeleri alıyorum.

      Sil
  6. Merhaba bende Refik bey ile görüştüm kendisi sert ve mizacı farklı birine benziyor Endosokopi ve Kolonoskopi yaptırmam gerektiğini söyledi. Burada yazılanları okumadan önce de benim içimde bir korku oluştu. Refik bey ile sürece devam etmeli miyim ? Biliyorsunuz hasta olmak ne kadar normal bir şey ise hasta doktor ilişkisi ve moral vermek de bir o kadar önemli. Fiyatlar zaten ateş pahası birde doktordan gerekli motivasyonu alamazsam diye çok korkuyorum. ? Öneriniz nedir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben özel olarak hastane tavsiyesinde bulunmuyorum.

      Fakat Türkiye Hastanesi ile bir çok olumsuz anım var bu sebeple artık o hastaneye gitmediğimi söyleyebilirim.

      Refik Bey'in önerdiği Helipak tedavi paketinin etkisiz olduğunu daha sonra gittiğim birçok doktordan duydum... Doktorlar arasında bir tercih konusu olabilir fakat bir hasta olarak son iki senedir Helipak kullanarak h.pylori'den kurtulan bir örnekle karşılaşmadım.

      Ek olarak yine süreç içerisinde görüştüğüm doktorlardan öğrendiğim kadarıyla, h.pylori testinin ilaç kullanımı bittikten bir süre sonra yapılması gerekiyor. Tedavi bittiği gün veya hemen ertesi gün yapılan testler yanlış-negatif sonuç almaya sebep oluyor...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLAÇ PROGRAMI

NOT: KESİNLİKLE BİR GASTROENTERELOGA GÖZÜKMEDEN KENDİNİZİ TEDAVİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN. BENİM GİTTİĞİM GASTROENTEROLOG AŞAĞIDAKİ PROGRAMI ÖNERDİ FAKAT SİZİNKİ FARKLI BİR PROGRAM TAKİP EDEBİLİR. BURADA YAZANLAR ÖNERİ DEĞİL , BENİM BAŞIMDAN GEÇEN BU SÜRECİN PAYLAŞILMASINDAN İBARETTİR. İlaçlar arasındaki sürelere dikkat ederek bir program yaptığımda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor karşıma. 6 Ay sonra kontrol. SÜRE İLAÇ SAAT KAHVALTI SAAT 6 AY ANTEPSIN 4.00 5.45 6 AY NEXIUM 5.30 ÖĞLEN 6 AY GAVISCON 6.00 12.30 2 AY MOTILIUM 7.00 AKŞAM ANTEPSIN 10.00 19.00 GAVISCON 12.45 MOTILIUM 14.00 ANTEPSIN 16.00

DİYET PROGRAMI

10.02.2022 Yeni Eklenen Notlar. (Benim için geçerlidir, doktor olmadığım için sizlere öneride bulunamam, okuyup kendiniz için en iyisine kendiniz karar verin) Aşağıdaki diyet listesini paylaştığım dönemde, fonksiyonel tıp hakkında çok bilgim yoktu. Aradan geçen 4 sene içinde ara öğünlerle sık beslenmenin sağlık açısından faydalı olmadığını, bilakis aralıklı oruç tabir edilen beslenme düzeninin insan sağlığı için daha yararlı olduğunu öğrendim. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorlara ve diyetisyenlere gitmenizi öneriyorum.  Sağlık probleminiz olsun veya olmasın,  https://www.instagram.com/saglikliyasiyoruzcom/  bu grubu takip etmenizde fayda var. Damla sakızının mide için faydalı olduğu da bir şehir efsanesi gibi gözüküyor. Bir faydası olmadığını gösteren çalışmalar var, dolayısıyla bunu da listenizden çıkartabilirsiniz.  Kefir'de faydalı prebiyotiklerden çok faydasız veya zararlı prebiyotiklerin bulunduğunu çokça okuyorum, bu sebeple kefiri de bıraktım.  Yaban mersinine devam.  N