Ana içeriğe atla

12.Gün, İnsan Alışıyor.

Uzun süredir tanıştığımız bir arkadaşımın bir akrabası çapa'da doktormuş. Branşı gastroenteroloji değil fakat yine de biliyordur veya arkadaşı vardır ve detaylı bilgi verebilir diye düşünerek, dün akşam ziyaretine gittik.

Kendinden çok emin biçimde, "metaplazi nasıl iyileşmez, kitabî bilgidir net olarak intestinal metaplazi geri dönebilir" dedi ve bir arkadaşını arayarak bilgi aldı. Onların görüşüne göre iyileşebilir.

Ha şöyle bir gerçek var. İntestinal metaplazi, kanser değildir. Ancak iyileşebilir de olsa, iyileşemez de olsa bu hastalığa yakalanan insanın yapması gerekenler değişmiyor. Dolayısıyla iyileşip iyileşmeyeceğine kafa yormak yerine, gerekli insiyatifi alarak yaşam tarzını değiştirmek, sigarayı ve alkolü bırakmak ve iyi bir diyetisyene gidip onun talimatlarına uygun yemek düzeni oluşturmak önemli olacaktır. Ben de yarın bir diyetisyene gitmeyi düşünüyorum... Ayrıca 2-3 hafta sonra İstanbul Gastroenteroloji Merkezi'nde ikinci görüş için bir endoskopi daha yaptırma niyetim var. Zira mide kanseri, displazi ve intestinal metaplazi aynı midede olmasına rağmen, endoskopide mide kanseri gözükmeyebiliyormuş. İlk teşhis safhasında olduğum için ikinci bir görüş faydalı olur diye düşünüyorum.

Diyetisyenin önerilerini burada ayrıca paylaşacağım.

Yorumlar

  1. Merhaba ben ayni hastaliktan muzdaribim metaplazi var, yeni basladi.... sizin durumunuz nedir? Iyilesebildiniz mi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar yorumunuzun üzerinden 1 ay geçmiş ve yeni görebildim. İM tanısı almamın ardından yaklaşık 8 ay geçti, geçen cuma yeniden endoskopi oldum ve pataloji sonuçlarım bugün elime ulaştı. Kötüye gidiş yokmuş, mutlu oldum. Şu anda son durumla ilgili bir yazı hazırlıyorum. Takipte kalın ve lütfen kendi hikayenizi benimle paylaşın. Sizin sürecinizi de burada yayınlamak istiyorum.

      Sil
  2. Merhaba,
    Metaplazi hakkında neler yaptınız? İGM ye gittiniz mi? Gittiyseniz neler önerdiler ve tedavi yöntemleri nedir? Yakma yöntemi yada cerrahi işlem önerdiler mi? Memnun kaldınız mı?
    Size de çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ilk haberi aldığımda sanki ölmüşüm gibi oldu. Birisi 4.5 yaşında diğeri 2.5 yaşında iki oğlum var ve sanki onları yalnız bırakmışım gibi saçmasapan bir ruh haline büründüm. Bu sayfadaki yazıyı 12 gün sonra yazmışım demek ki o saçma ruh halini atlatmam 12 gün sürmüş...

      İkinci muayene ve ilk muayene işlemi arasında geçen sürede neler yaptığım ile ilgili yeni bir yazı yayınlayacağım. Sizde de benzer bir süreç varsa benimle paylaşmanızı rica ederim, burada yayınlayayım belki birilerine faydası olur.

      Sil
  3. Ben de ayni zamanda reflu ve gastrit de var... mide kapakcigim calismiyormus... 14 gun antibiyotik tedavisi ardindan suan sadece gaviscon ve mide koruyucu kullaniyorum ama ben 3-4 doktora birden gittim ve tedavileri dogru duzgun uygulamadim.... metaplazi hakkinda ise bana bolgesel oldugunu ve korkulacak birsey olmadigini soylediler oylece kaldi... dusunmekten ve kaygidan yorgun dustum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, reflü ve gastrit varsa, üstüne metaplazi de varsa işi ciddiye alalım.

      Hatta sadece gastrit varsa bile ciddiye alalım, neden vücudumuzda bir enflamasyonla yaşamak zorunda olalım ki?

      Bu işin çözümü var. Paniğe kapılmayın ve hikayenizi paylaşın. İnsanlara faydalı olalım...

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuclari paylasirsaniz sevinirim

      Sil
    2. Merhaba yorumu görememiştim, silinmiş. Durum nedir acaba?

      Sil
  5. Direk mail adresinizi yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  6. Mehmet bey ve eozy mail adreslerinizi yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim mide kapakcigim gevsekmis surekli gegirme problemimden kurtulamiyorum malesef ve moralim bozuldugu icin de bir suredir arastirmayi birakmistim buraya da bakmadim... ozsoyesra@gmail.com adresim...

      Sil
    2. mehmetayazata@gmail.com adresinden mail atabilirsiniz. Fakat genel haberleşmeyi buradan yapalım ki okuyan başkaları da olabilir, faydalı olur.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlarken

Doktorum çocukluğumdan beri grip olduğumda, boğazım ağrıdığında, sesim kısıldığında gittiğim bir operatör doktordu. Fakat son 2 aydır sesim kısıldığı için 3 defa aynı doktora gitmiş olmama ve 1 defa farklı bir doktora kontrole gitmiş olmama rağmen, ses kısıklığım geçmemişti. Hayatında ilaç kullanmayı istemeyen bir insan olarak, bu süreçte kullandığım tonla ilaçtan rahatsızlık duyuyordum... Sudofen, Rennie tablet, vb... Doktor değiştirmeye karar verdim. Neredeyse 15 senedir sürekli Türkiye Hastanesi'ne gittiğim için, aynı hastanenin KBB servisindeki doktorlara baktım. Prof. İsmet Ercan Canbay isminde bir doktor olduğunu gördüm. Kendisini tanımıyordum fakat Prof. olduğu için ona muayene olmaya karar verdim. İyi ki de bu kararı vermişim. Şimdiye kadar belki 5-10 senedir defalarca gittiğim KBB doktorları bu gastrit işinin ciddiyetini bana anlatmamışlar, çeşitli ağrı kesiciler, boğaz spreyleri, rennie, talcid gibi mide asidi düzenleyici ilaçlar ile gastrit semptomlarını baskılaya

İLAÇ PROGRAMI

NOT: KESİNLİKLE BİR GASTROENTERELOGA GÖZÜKMEDEN KENDİNİZİ TEDAVİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN. BENİM GİTTİĞİM GASTROENTEROLOG AŞAĞIDAKİ PROGRAMI ÖNERDİ FAKAT SİZİNKİ FARKLI BİR PROGRAM TAKİP EDEBİLİR. BURADA YAZANLAR ÖNERİ DEĞİL , BENİM BAŞIMDAN GEÇEN BU SÜRECİN PAYLAŞILMASINDAN İBARETTİR. İlaçlar arasındaki sürelere dikkat ederek bir program yaptığımda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor karşıma. 6 Ay sonra kontrol. SÜRE İLAÇ SAAT KAHVALTI SAAT 6 AY ANTEPSIN 4.00 5.45 6 AY NEXIUM 5.30 ÖĞLEN 6 AY GAVISCON 6.00 12.30 2 AY MOTILIUM 7.00 AKŞAM ANTEPSIN 10.00 19.00 GAVISCON 12.45 MOTILIUM 14.00 ANTEPSIN 16.00

DİYET PROGRAMI

10.02.2022 Yeni Eklenen Notlar. (Benim için geçerlidir, doktor olmadığım için sizlere öneride bulunamam, okuyup kendiniz için en iyisine kendiniz karar verin) Aşağıdaki diyet listesini paylaştığım dönemde, fonksiyonel tıp hakkında çok bilgim yoktu. Aradan geçen 4 sene içinde ara öğünlerle sık beslenmenin sağlık açısından faydalı olmadığını, bilakis aralıklı oruç tabir edilen beslenme düzeninin insan sağlığı için daha yararlı olduğunu öğrendim. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorlara ve diyetisyenlere gitmenizi öneriyorum.  Sağlık probleminiz olsun veya olmasın,  https://www.instagram.com/saglikliyasiyoruzcom/  bu grubu takip etmenizde fayda var. Damla sakızının mide için faydalı olduğu da bir şehir efsanesi gibi gözüküyor. Bir faydası olmadığını gösteren çalışmalar var, dolayısıyla bunu da listenizden çıkartabilirsiniz.  Kefir'de faydalı prebiyotiklerden çok faydasız veya zararlı prebiyotiklerin bulunduğunu çokça okuyorum, bu sebeple kefiri de bıraktım.  Yaban mersinine devam.  N