Ana içeriğe atla

İkinci endoskopi, biyopsi ve sonuçlar hakkında

İkinci endoskopi, ilkinden yaklaşık 8 ay sonra oldu.

Endoskopiden bir gün önce en az 12 saat boyunca hiçbirşey yememem gerekiyordu. Yemedim de. Fakat endoskopi esnasında midemde yemek artıkları vardı. 20 saat kadar önce öğlen yemeğinde et yemiştim, sindirilmemiş. Neyse siz eğer endoskopiye gidecekseniz bir gün önce sebze gibi hafif yiyecekler yiyin.

İkinci endoskopide doktorum midenin çeşitli bölgelerinden 5-6 noktadan biyopsi örneği aldı bir de çölyak şüphesiyle ince bağırsaktan biyopsi aldı.

1 hafta sonra pataloji sonuçlarım geldi. Doktor intestinal metaplazi bulamadığını, intestinal metaplazinin iyileşebileceğini söyledi. Bulamamasına çok da şaşırmadım çünkü bu midenin tüm yüzeyini kapsayan birşey olmayabiliyor. Düşünün vücudunuzda bir sivilce veya avuç içi kadar bir yara şeklinde de olabilir. Beni şaşırtan şey intestinal metaplazinin iyileşebilir olup olmadığı konusundaki doktorlar arasında bulunan görüş ayrılığı...

Neticede 8 ay sonra yaptırdığım endoskopi ve biyopside intestinal metaplazi bulunamadı. Doktor 2 sene sonra tekrar yapalım dedi fakat ben 2 sene beklemeyeceğim en geç 1 sene sonra tekrar yaptıracağım.

Peki hayatımda neler değişti? Neler yapıyorum sağlıklı yaşamak adına?

İnternetten, sadece mide, doku, hücre, ince bağırsak, hücre yapılarının bozulumu, antioksidanlar vb. ile ilgili okuduğum tıbbi makale sayısı 100ü geçti sanırım. 8 aydır alkol, kola, paketli gıda tüketmedim, sigarayı bırakalı zaten 3 seneyi geçti. Düzenli egzersiz yapmaya ve sağlıklı yaşamaya çalıştım. Günde en az 7 saat uyumaya gayret ettim. C vitamini, antioksidan takviyesi, vücuda giren tahıl, gluten ve şekeri neredeyse sıfırlama, zeytin ve balık yağı yüketimi gibi takviyelerle kendi çapımda önlem almaya çalıştım.

Bunlar dışında blogu doğru dürüst bir sisteme çevirebilirsem belki günlük hayatımda yediklerimi paylaşabilirim. Çünkü gıda konusunda çok şey değişti hayatımda ve "normal"de ne kadar iğrenç beslendiğimi, beslendiğimizi anladım. Bazen ufak bir ders hayat değiştirebilir...

Yorumlar

  1. İM'nizin geçmesine sevindim. Sizin İM nizin büyüklüğü ne kadardı da geçti acaba? Antioksidan ve c vitamini olarak neler kullandınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Zdmr,

      IM iyileşti diyemem. Sanırım doktor bey midemde im olan bölgeyi bulamadı. İlk doktorum kötü konuştuğu için ben çok daha kötü sonuçlar bekliyordum fakat gerek midenin çeşitli bölgelerinden gerekse duodenumdan biyopsi yapılmış olmasına rağmen IM bulunmamış olması bana sevindirici bir habermiş gibi geldi.

      IM olsa da olmasa da hayatımızda birşey değişmeyecek, sağlıklı yaşama geçiş yapmak zorundayız.

      Pangastritim devam ediyor, "buna kafayı takma" dedi doktor fakat ben Pangastriti de yenebileceğimi düşünüyorum.

      C vitamini Ester C kullandım. Antioksidan olarak Nature Supreme kullandım. Fakat "sağlıklıyaşıyoruz" ailesinin çıkartacağı bir supplement ürün grubu var onları bekliyorum.

      Sil
    2. Coenzim Q10 -> kullandığım antioksidan

      Sil
    3. Merhaba Mehmet bey acaba benim iletilerimi okudunuzmu?

      Sil
    4. Merhaba A.Ylds, şu anda okuyup sırayla yanıtlamaya çalışıyorum dilim döndüğünce...

      Sil
  2. Geçmiş olsun neler yaptiğinizi bizimle paylasirsaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşük karbonhidratlı diyete başladım ilk teşhisten bu yana. Şeker kullanımını sıfırladım. Kola tarzı tüm ürünleri hayatımdan çıkarttım. Alkol kullanımı sıfır. Paketli gıdaları (abur cubur, atıştırmalık, bisküvit, vb.) aynı şekilde...

      Bu hastalığın rutin bir tedavisi yok, H Pylori mücadelesinde kullandığım Helipak paketi başarısız oldu. Hala orta yoğunlukta H.Pylori var midemde. 10 günlük yeni bir 3'lü antibiyotik paketi verdi doktor bey, onu yine paylaşacağım fakat zaman bulamıyorum. O paketi de bitirdim. 15-20 gün sonra müsait biz zamanda H.Pylori testi yaptıracağım tekrardan. Sonuçları paylaşırım.

      Sil
  3. Solgar Antioksidan şu an piyasalarda bulunmuyor ben çok araştirdım.Başka bir firmaya ait antioksidan kullandıysanız sakincası yoksa C vitamini Balıkyağı ürünlerinin de isimlerini paylaşirmisiniz.İM yi alteden biri olarak sizi tebrik ediyorum ve sağlik diliyorum.Doktorlar geri dönüşü yok diyorlar demek gerçekten sağliklı beslenmeyle bunu başarmak mümkün müş.İnşallah ben de basaŕıřim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vitaminler.com adresinden temin etmiştim. İnternete güvenemiyorsanız, alışveriş merkezlerinde supplementler.com diye satış noktaları var.

      Natures Supreme de bu sitenin markası, o da olabilir.

      Ben şu anda "sağlıklıyaşıyorum" instagram sayfasının çıkartacağı ürünleri dört gözle bekliyorum. Bu arkadaşları takip etmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  4. Ayrıca İM nizin türü neydi? (Komplet, inkomplet)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komplet, inkomplet diye tanımlamadılar. Benim anladığım kadarıyla inkomplet tip olsa gerek. Daha riskli olarak geçiyor literatür taramalarımda. İyi düşünelim iyi olsun, zaten kötü düşünürsek yine farklı birşey yapmayacağız.

      Sil
  5. Merhaba.ilk doktorun verdiği tedavi programini 6 ay uyguladinizmi ve Levent hocanin tedavisini bundan sonra devamindamı uyguladiniz.sizin gibi ćok arastirma yapiyorum.ve tedevinizin olumlu sonuçlanması inaninki çok büyük umut oldu benim için.sizden ricam size daha hızlı ulaşabileceğım bir iletişım sağlayabilirmisiniz.Blog geç çalışıyor.malum hızlı hareket etmem gerek.Doktordan daha faydalı olacağınızı düşünüyorum.bu konuda yaşayanlar birbirlerini en iyi anlarlar.lütfen yanlış anlamayın.bilgi ve deneyimleriniz benim için onemlı...teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, A.Ylds.

      Hızlı hareket etmem gerekiyor diye kendinizi yormayın. Ben bu blogu daha sık kontrol edeceğim. Ailem üzülmesin diye müstear isim kullandığım için sürekli kontrol edemiyordum fakat bloğun takipçisi de fazla olmadığı içindi bu. Şimdiden sonra burayı haberleşme amacıyla kullanabiliriz.

      Neden hızlı hareket etmenize gerek yok?

      Hastalığınız hızlı hareket eden bir hastalık değil. Öncelikle bu sebepten.

      Midenizin IM'den KANSER'e evrilmesi gibi MİNİMİNNACIK bir olasılık var. Ve bu geçiş de öyle 1-2 ayda olan bir geçiş değil, 1-2 yıl alıyor. Ve IM hastalarının çok düşük yüzdesinde böyle bir risk gerçekleşiyor. Korkmayın, IM olduğunuzda kanser olma riskiniz, JAPONYA'DA YAŞAYAN SIRADAN BİR İNSAN KADAR. (Japonlar istatistiksel olarak mide kanserine bizden daha eğilimliler).

      Evet korkuyoruz ama korkumuzun sebebi aslında zihnimiz. Yapılacak şeyleri yaptıktan sonra, gerisi için midemizin içinde olanı kabullenmemiz ve normal hayatımıza "SAĞLIKLI" bir şekilde devam etmemiz gerekiyor.

      Sil
    2. Teşekkur ederim Mail adresimi yazıyorum..yoldasazize@hotmail.com.. ve yoldasazize@gmail.com sizin için hangisi uygunsa onu kullanabilirsiniz.

      Sil
  6. A.Ylds tüm yazdıklarınıza katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Zdmr.öncelikle geçmiß olsun.Mehmet bey mail adresini sizinle paylaştımi acaba? Ulaşmak ve kafamdaki bazı soruları sormak istiyorum .buradan mesaj beklemek zaman alıyor

      Sil
    2. Merhaba,
      Sizden önce mail adresini ben de istemiştim fakat şu an o istediğim yorum da yok. Sizin mail adresiniz nedir?

      Sil
    3. Zdmr .benim birkaç tane mail adresim var neden sordunuz? Sizinde probleminiz intestinal metaplazimi?Mehmet bey ile iletisime geçmemiz gerek

      Sil
    4. A.Ylds aynı hastalıktan muzdaribiz. Bilgi alışverişinde bulunabilmek niyetiyle mail adresinizi sormuştum.

      Sil
    5. Zdmr..Merhaba sizi anlıyorum.ama bu bir hastalık değil çok şükür ki...sadece iyi ki farkındayız ve hemen geç kalmadan yeni bir beslenme ve yaşam tarzına geçmeliyiz diye düßünüyorum..Ben blog yazarımiza sorduğum konuyla ilgili soruları yanıtlarsa hepimiz bu konuda biraz daha bilgi sahibi olacağız.Mehmet beyi kutlamak gerek bence.çünki kendi gibi bu sorunu yaşayan insanlara çok güzel paylaşımlarda bulunmuş.Ama tabiki herbirimizin durumu farklı olabilir.Bu durumda yaşam biçimini değıştirmek ve bir doktor kontrolünde olmak gerekiyor.Benim fikrim de aynı..Blogü takip etmek de bizi motive ediyor..Zaten burada bir dayanışma var..sağlıkla kalın

      Sil
    6. Arkadaşlar Merhaba,

      eğer siz mail adreslerinizi bırakabilirseniz ben size mail atayım. Ailem üzülmesin diye müstear isim kullanıyorum, mail adresimi buraya yazarsam ve ailem görürse üzülürler... Selamlar.

      Sil
    7. Z.dmr sizin yorum silinmişti, fakat ben silmedim sanırım siz silmiştiniz yanlışlıkla.

      Sil
    8. mehmetayazata@gmail.com adresini aldım bana eposta ile merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Cep telefonuma da maili kurdum, herhalde uyarı cep telefonuma da gelir anlık görebilirim.

      Sil
  7. Merhaba Mehmet Bey.Öncelikle size teşekkür etmek isterim.Paylaşımlarıniz ve bize faydalı katkıda bulunmak amacıyla yazdıklarınızî defalarca okudum.Ben de Ankara da bir kaç Dr.gezdim.ve çelışen bilgiler aldım.Şu an bir tedavi görüyorum.Sızden ricam aklıma takılan bir kaç soruyu yanıtlamanız benim için aydınlatıcı olacak.1.soru:.Ankara da size tavsiye edilen Doktorun adını yazarmısınız.2.sorum:Verilen ilaç programındaki Antepsin Şurupmu kapsülmü?(bana şurubunu verdiler daha etkiliymiş.ana içemedim.çok ağrı yaptı)..3.sorum:ikinci endiskopiyi ilkiyle aynı yerdemi yaptirdınız.4.sorum:Son raporda çok şükür intestinalmetaplazi yok ama kronik gastritiniz ve reflünüz geçmışmi?..çünki biliyorsunuz ki mide iltihabı uzun yıllar tedavi olmazsa doku değişiklikleri yapıyor...Yukarıda ve burada sorduğum konulara bir açıklık getirirseniz size minnettar kalırım..Kafamdaki kendi durumumla ilgili bir proğram yapmam gerekiyor.sizin bu tecrübrleriniz bizim ićin önemlidir.Ben de çok araştiriyorum ve iyi ki sizin blogla tanıştım diyorum..Günlük paylaşıma geçerseniz sizi takipte olacağım..sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar Merhaba A.Ylds :)

      Bir anda bu kadar yorum görünce şaşırdım, biraz dağınık cevap verdim sanırım. Olsun, neler yaptığımı tekrar tekrar yazacağım, son dönemde vakit bulamadığım için yazamadım ama çok da uzun aralar vermiyorum sanırım. Zira hastalığımız yavaş gelişen bir durum.

      1. Ankara'da bana tavsiye edilen doktorun adını unuttum, bir bakayım bulursam yazarım. Ama Ankara'da bir doktora gitmedim zaten. Bana göre, gastroenterelog, IM, mide kanseri hakkında uzman (bu doğrultuda yayınları olan), mümkünse hücre dönüşümü üzerine çalışmış bir profesör bulmak iyi olur diye düşünüyorum.

      2. Bana verilen antepsin şurup formundaydı. Proton pompası inhibitörleri mide asit salgısını azaltması için, antepsin de mide duvarını korusun diyeydi galiba... Yani kullandığımız hiçbir ilacın tedavi edici özelliği yok. Sadece antibiyotikler HPyloriyi öldürmek için, onda da ilk denediğim Helipak paketi işe yaramadı.

      3. İkinci endoskopiyi ilki ile aynı yerde yaptırmamızı tavsiye ediyorlar fakat ben aynı yerde yaptırmadım. Doktor değiştirdim.

      4. Kronik gastrit geçmemiş, PANGASTRİT olarak tanılandı. Tüm mide duvarında inflamasyon var demekmiş. yaklaşık 40 yaşındayım, bunca senede bozduğum vücut düzenimi 6 ayda geri kazanmayı beklemiyorum. Uzun bir yol var önümde. Doku değişikliği dediğimiz şey zaten metaplazi. Bende olan şey de bu. Umarım geri dönüşü olan noktadadır. Umarım iyileşmişimdir. Fakat ne olursa olsun ben hayat tarzımı değiştirme kararını verdim, sıfır toleransla uyguluyorum. Su, kendi sıktığım meyve suları (az meyve suyu çok su) ve tuzsuz ayran dışında hiçbirşey içmiyorum. Tuz, şeker kullanmıyorum (tuz konusunda çok titiz değilim fakat eskiye nazaran çok az). Tahılları (ekmek, simit, poğaça, lahmacun, vb.) mümkün mertebe kullanmıyorum, ateşe dokunan et de yemiyorum (mangal, ızgara, vb.). Sindirimi kolay besinler tüketmeye çalışıyorum.

      Günlük paylaşım yapmam mümkün değil fakat zaman zaman paylaşımlarım olacak, sizlerin geçirdiği tecrübelerden de faydalanmak isterim. Sizler de kendi hikayenizi yazarsanız, başka arkadaşlara da faydalı olabileceğimizi düşünüyorum.

      Sil
  8. Nerdesiniz mehmet bey lutfen siteyi daha cok ziyaret edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yönetici oldum efendim, birlikte güncelleyeceğiz siteyi. Selamlar.

      Sil
  9. Fatih bey merhaba siz de de mi metaplazi var? Siz mehmet ayazata misiniz farkli kisi misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu blog vesilesiyle Mehmet beyle tanıştık, ben teknolojiye biraz daha hakimim ondan dolayı yardımcı olacağım. Bende de metaplazi var.

      Sil
  10. Merhaba,
    Herkese geçmiş olsun. Aynı doktorda 2. endoskopinin patoloji sonuçları geldi bugün. O kadar dikkat etmemize rağmen metaplazi ilerlemiş. Tip 1 ve tip 2 inkomplet metaplazi var. Displaziye geçmemiş olması şükür sebebim. Yakma ve kazıma yöntemleri aklımıza yatmış durumda. Yakma işlemi yemek borusunda bilimsel olarak kanıtlanmış ve sonuç verdiğini öğrendik fakat midede bilimselliği kanıtlanmamış.
    Kazıma işleminin riskli olduğunu yaygın metaplazide zor olduğunu fakat bilimsel olarak metaplaziden midenin arındırıldığını öğrendik. Kazıma işlemi olduktan 1 ay sonra kazınan yerleri mide kendini onararak mide epitel hücreleri kapladığını öğrendik.
    Eğer midede inkomplet metaplazi yaygın değilse, 1. derece akrabada mide kanseri yoksa, sağlıklı besleniyorsanız endişe etmeyiniz. İyi bir doktor ve cihazda endoskopileri rutin yaptırın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi doktora gitmiştiniz? Çok geçmiş olsun. Yakma veya kazıma yaparsanız kimde yaptırdığınızı, sonuçlarını da paylaşın lütfen.

      Sil
  11. Teşekkürler Fatih bey. Prof Dr Orhan Tarçın'a gidiyoruz. Elindeki endoskopi cihazı diğer endoskopi cihazlarınfan farklı olduğu için tercih sebeplerimizden. Kazıma ve yakma işleminide aynı doktor yapacak ama bir 6 ay sonra yine endoskopimiz var. O endoskopiyi bekleyeceğiz sanırım. Bir de bu işin maliyet kısmı var. Bize göre büyük maliyetli.
    Kazıma ve yakma konusunu araştıracağım. Bu konuda uzman başka doktordan da fikir almak istiyorum.
    Keşke bu işlemi yaptıran hasta bulsam. Ne kadar iyi olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecmis olsun bende orhan beye gittim

      Sil
    2. Fatih aslan da var dunya endoskopi şampiyonu koc unv de.. muayenesi 300 tl

      Sil
  12. Beyaz sizinle aşağı yukarı aynı bilgilere sahibiz o zaman. Fatih Aslan a muayene oldunuz mu?
    Mide epitel hücresinin geri gelmesiyle ilgili bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir baska hasta goturmustum bu konu konusulmadi.. saadettin hulaguyede gittim kocaeli unv de..onlarda da bu cihaz var

      Sil
    2. Bilgi paylaşımlarında bulunmaya devam edelim. Ayrıca bugün atrofisi olanların düzenli B12 vitamini alması gerektiğini öğrendim. Kalçadan aylık bir iğne şeklinde.

      Sil
    3. Selamlar...
      Bende 10 yıldır gastrit ve reflü vardı. 5 kez endoskopi yaptırdım. Hepsinde de gastrit ve reflü çıkıyordu. En son 04 Mart 2020 de endoskopi yaptırdım. (Erciyes Üniversitesinde)
      Patoloji sonucu: H. Pylori: VAR
      Aktivite: ŞİDDETLİ
      İntestinal Metaplazi: VAR
      Atrofi: YOK
      Dr. bana Helicobakteri Pylori tedavisi yazdı. Onun dışında bi şey yazmadı. Metaplaziyle alakalı hiç bir tedavi yapmayacakmı acaba.? Dr. sordum 'Geri dönüşü yok'' dedi, başkada bi şey demedi. Ne yapacağımı bilmiyorum :(


      Sil
  13. Goktug sirin var kocaeli unv de saadettin beyin yardimcisi cok iyi deniyor randevu alip gidin hem ucretsiz.. ileri end egitimi alan birisi..sizin metaplazi alani kac adet hangi bolgede.. buyuk alanda mi

    YanıtlaSil
  14. Saadettin bey videolarinda kazima sonrasi midenin eski haline geldigini soyluyor.. whatsup grubuna da katilin .. azize yoldas yazmis size sanirim grup arkadasim kendisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadettin bey in soyadı nedir? Azize Yoldaşla bilgi alışverişinde bulunmadık malesef. Watsap grubundanda bihaberim...:(

      Sil
    2. Saadettin Hülagü prof kocaeli unv rektoru Tayyip Erdoganin dr u..

      Sil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlarken

Doktorum çocukluğumdan beri grip olduğumda, boğazım ağrıdığında, sesim kısıldığında gittiğim bir operatör doktordu. Fakat son 2 aydır sesim kısıldığı için 3 defa aynı doktora gitmiş olmama ve 1 defa farklı bir doktora kontrole gitmiş olmama rağmen, ses kısıklığım geçmemişti. Hayatında ilaç kullanmayı istemeyen bir insan olarak, bu süreçte kullandığım tonla ilaçtan rahatsızlık duyuyordum... Sudofen, Rennie tablet, vb... Doktor değiştirmeye karar verdim. Neredeyse 15 senedir sürekli Türkiye Hastanesi'ne gittiğim için, aynı hastanenin KBB servisindeki doktorlara baktım. Prof. İsmet Ercan Canbay isminde bir doktor olduğunu gördüm. Kendisini tanımıyordum fakat Prof. olduğu için ona muayene olmaya karar verdim. İyi ki de bu kararı vermişim. Şimdiye kadar belki 5-10 senedir defalarca gittiğim KBB doktorları bu gastrit işinin ciddiyetini bana anlatmamışlar, çeşitli ağrı kesiciler, boğaz spreyleri, rennie, talcid gibi mide asidi düzenleyici ilaçlar ile gastrit semptomlarını baskılaya

İLAÇ PROGRAMI

NOT: KESİNLİKLE BİR GASTROENTERELOGA GÖZÜKMEDEN KENDİNİZİ TEDAVİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN. BENİM GİTTİĞİM GASTROENTEROLOG AŞAĞIDAKİ PROGRAMI ÖNERDİ FAKAT SİZİNKİ FARKLI BİR PROGRAM TAKİP EDEBİLİR. BURADA YAZANLAR ÖNERİ DEĞİL , BENİM BAŞIMDAN GEÇEN BU SÜRECİN PAYLAŞILMASINDAN İBARETTİR. İlaçlar arasındaki sürelere dikkat ederek bir program yaptığımda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor karşıma. 6 Ay sonra kontrol. SÜRE İLAÇ SAAT KAHVALTI SAAT 6 AY ANTEPSIN 4.00 5.45 6 AY NEXIUM 5.30 ÖĞLEN 6 AY GAVISCON 6.00 12.30 2 AY MOTILIUM 7.00 AKŞAM ANTEPSIN 10.00 19.00 GAVISCON 12.45 MOTILIUM 14.00 ANTEPSIN 16.00

DİYET PROGRAMI

10.02.2022 Yeni Eklenen Notlar. (Benim için geçerlidir, doktor olmadığım için sizlere öneride bulunamam, okuyup kendiniz için en iyisine kendiniz karar verin) Aşağıdaki diyet listesini paylaştığım dönemde, fonksiyonel tıp hakkında çok bilgim yoktu. Aradan geçen 4 sene içinde ara öğünlerle sık beslenmenin sağlık açısından faydalı olmadığını, bilakis aralıklı oruç tabir edilen beslenme düzeninin insan sağlığı için daha yararlı olduğunu öğrendim. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorlara ve diyetisyenlere gitmenizi öneriyorum.  Sağlık probleminiz olsun veya olmasın,  https://www.instagram.com/saglikliyasiyoruzcom/  bu grubu takip etmenizde fayda var. Damla sakızının mide için faydalı olduğu da bir şehir efsanesi gibi gözüküyor. Bir faydası olmadığını gösteren çalışmalar var, dolayısıyla bunu da listenizden çıkartabilirsiniz.  Kefir'de faydalı prebiyotiklerden çok faydasız veya zararlı prebiyotiklerin bulunduğunu çokça okuyorum, bu sebeple kefiri de bıraktım.  Yaban mersinine devam.  N