Ana içeriğe atla

Radyofrekans Ablasyon Tedavisi

Arada sırada tıbbi makale veritabanlarında dolaşıyorum, yeni hobim bu makaleleri okumak :)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27725648 : Clinical Outcomes Following Recurrence of Intestinal Metaplasia After Successful Treatment of Barrett's Esophagus With Radiofrequency Ablation

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26897966 : Treatment of Gastric Metaplasia or Dysplasia by Endoscopic Radiofrequency Ablation: A Pilot Study.

http://www.mayo.edu/research/clinical-trials/cls-20144020?_ga=2.255763336.1488516346.1525438592-1240436377.1525438592 : Effect of Dexlansoprazole 60 mg QD and 60 mg BID on Recurrence of Intestinal Metaplasia in Subjects Who Have Achieved Complete Eradication of Barrett's Esophagus with Radiofrequency Ablation

İngilizce bilmeyenler için özetleyeyim, tüm bu çalışmalarda Intestinal Metaplazi ve/veya Displazi'nin Radyofrekans Ablasyon Tedavisi ile yok edildikten sonra yeniden ortaya çıkıp çıkmadığını sorguluyor. İkinci bir özet ile, "yok edilebilir mi" diye araştırmıyor, "yok edildikten sonra tekrarlar mı" diye soruyor.

Peki soru şu, neden bu tedavi önerilmiyor? Esasında radyofrekans ablasyon bu bir tedavi değil, yakma yöntemi. Anladığım kadarıyla mide içinde yamalar şeklinde bulunan metaplazinin yine yamalar şeklinde yakılarak yok edilmesi prensibine dayanıyor. Konuyla ilgili internette bir kaç doktora soru soracağım, eğer yanıt verirlerse burada paylaşacağım...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlarken

Doktorum çocukluğumdan beri grip olduğumda, boğazım ağrıdığında, sesim kısıldığında gittiğim bir operatör doktordu. Fakat son 2 aydır sesim kısıldığı için 3 defa aynı doktora gitmiş olmama ve 1 defa farklı bir doktora kontrole gitmiş olmama rağmen, ses kısıklığım geçmemişti. Hayatında ilaç kullanmayı istemeyen bir insan olarak, bu süreçte kullandığım tonla ilaçtan rahatsızlık duyuyordum... Sudofen, Rennie tablet, vb... Doktor değiştirmeye karar verdim. Neredeyse 15 senedir sürekli Türkiye Hastanesi'ne gittiğim için, aynı hastanenin KBB servisindeki doktorlara baktım. Prof. İsmet Ercan Canbay isminde bir doktor olduğunu gördüm. Kendisini tanımıyordum fakat Prof. olduğu için ona muayene olmaya karar verdim. İyi ki de bu kararı vermişim. Şimdiye kadar belki 5-10 senedir defalarca gittiğim KBB doktorları bu gastrit işinin ciddiyetini bana anlatmamışlar, çeşitli ağrı kesiciler, boğaz spreyleri, rennie, talcid gibi mide asidi düzenleyici ilaçlar ile gastrit semptomlarını baskılaya

İLAÇ PROGRAMI

NOT: KESİNLİKLE BİR GASTROENTERELOGA GÖZÜKMEDEN KENDİNİZİ TEDAVİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN. BENİM GİTTİĞİM GASTROENTEROLOG AŞAĞIDAKİ PROGRAMI ÖNERDİ FAKAT SİZİNKİ FARKLI BİR PROGRAM TAKİP EDEBİLİR. BURADA YAZANLAR ÖNERİ DEĞİL , BENİM BAŞIMDAN GEÇEN BU SÜRECİN PAYLAŞILMASINDAN İBARETTİR. İlaçlar arasındaki sürelere dikkat ederek bir program yaptığımda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor karşıma. 6 Ay sonra kontrol. SÜRE İLAÇ SAAT KAHVALTI SAAT 6 AY ANTEPSIN 4.00 5.45 6 AY NEXIUM 5.30 ÖĞLEN 6 AY GAVISCON 6.00 12.30 2 AY MOTILIUM 7.00 AKŞAM ANTEPSIN 10.00 19.00 GAVISCON 12.45 MOTILIUM 14.00 ANTEPSIN 16.00

DİYET PROGRAMI

10.02.2022 Yeni Eklenen Notlar. (Benim için geçerlidir, doktor olmadığım için sizlere öneride bulunamam, okuyup kendiniz için en iyisine kendiniz karar verin) Aşağıdaki diyet listesini paylaştığım dönemde, fonksiyonel tıp hakkında çok bilgim yoktu. Aradan geçen 4 sene içinde ara öğünlerle sık beslenmenin sağlık açısından faydalı olmadığını, bilakis aralıklı oruç tabir edilen beslenme düzeninin insan sağlığı için daha yararlı olduğunu öğrendim. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorlara ve diyetisyenlere gitmenizi öneriyorum.  Sağlık probleminiz olsun veya olmasın,  https://www.instagram.com/saglikliyasiyoruzcom/  bu grubu takip etmenizde fayda var. Damla sakızının mide için faydalı olduğu da bir şehir efsanesi gibi gözüküyor. Bir faydası olmadığını gösteren çalışmalar var, dolayısıyla bunu da listenizden çıkartabilirsiniz.  Kefir'de faydalı prebiyotiklerden çok faydasız veya zararlı prebiyotiklerin bulunduğunu çokça okuyorum, bu sebeple kefiri de bıraktım.  Yaban mersinine devam.  N