Ana içeriğe atla

Ses Kısıklığı / Reflü - KBB Kontrolü

Yeniden sesim kısıldı, 1 ay kadar geçmedi ses kısıklığı.

KBB doktoru Prof.Dr. İsmet Ercan Canbay Bey'e muayene olmak için Florya Biruni Hastanesine gittim. Kamera ile burun yolu ve boğazı görüntüleyip ses tellerine baktı, soğuk algınlığı vb. değil, reflü kaynaklı olduğunu söyledi.

Herhangi bir ilaç vermedi, reflü tedavisi için bir gastroentereloga gitmem gerektiğini hatırlattı.

Metaplazimi Ercan Bey vesilesiyle öğrenebildiğim için kendisine teşekkürlerimi ilettikten sonra, bu konuda ne yapabileceğimi bir de ona sordum. Eşinin karın içi kanserler konusunda profesör olduğunu öğrendim. Japonya ile ilişkileri varmış ve Japonya'da bu hastalığın yaygın olduğunu ve çalışmaların yapıldığını biliyoruz.

Yakın zamanda (takribi 1 ay içinde) eşi hanımefendiden bir randevu alıp metaplazinin tespiti ve giderilmesinin mümkün olup olmadığı konusunda fikir alacağım. Sizi bilgilendirmeye devam edeceğim.

Bu bloga kendi durumu hakkında yazıp da durumlarında bir değişme olanlar var ise, yazmaya devam. Bir çok mail alıyorum bu konuda tıp literatüründe bir eksiklik olduğu çok açık ve biz en azından bir haberleşme platformu oluşturmayı başardık gibi...

PS: Ben reflüyü yenmek için günde 3 litre civarında su içmeye ve 2 öğün ve az beslenmeye başladım. Yaptığım araştırmalar ve okumalar sonucunda sık sık ve az az beslenme önerisinin bırakın gastrit ve reflü için doğru yöntem olmasını, hem sağlıklı bireyler için hem de gastrit ve reflü hastaları için ciddi sonuçları olan tehlikeli bir beslenme yöntemi olduğunu düşünüyorum...

Yorumlar

  1. Merhaba bu sayfayi begenerek takip ediyorum im ile ilgili problemim var .. facebook da bu konuyla ilgili sayfaniz var mi? Antioksidan ve ester c omega 3 ile ilgili tam bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba iyi bayramlar.. sizi takip eden cok kisi var lutfen sayfaya daha fazla ugrayın hergün bakıyorum yeni bir haber olsa keske diye.. metaplazi icin cok faydali bir sayfa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba daha profesyonel olarak güncelleyeceğim siteyi. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Teshis 1 ay once yapildi..prof orhan Tarcin metaplazi konusunda cok iyi kullandigi cihaz sebebiyle..

    YanıtlaSil
  4. Gastrit ulser reflu hastalari buraya sayfasi var face de sizi takip ediyor cogu kisi

    YanıtlaSil
  5. Fatih bey kesin gecmis ni metaplaczniz hangi bolgedeydi.. bazi arkadaslar da da gecmis baska dr gidince yine cikmis yani alani bulamiyorlar belkide gecmiyor.prof orhan tarcin metaplazide cok iyi cihazi sebebiyl e gormeme atlama durumu soz konusu degil

    YanıtlaSil
  6. Merhaba venarura quenzum q10 hakkinda bilginiz var mi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlarken

Doktorum çocukluğumdan beri grip olduğumda, boğazım ağrıdığında, sesim kısıldığında gittiğim bir operatör doktordu. Fakat son 2 aydır sesim kısıldığı için 3 defa aynı doktora gitmiş olmama ve 1 defa farklı bir doktora kontrole gitmiş olmama rağmen, ses kısıklığım geçmemişti. Hayatında ilaç kullanmayı istemeyen bir insan olarak, bu süreçte kullandığım tonla ilaçtan rahatsızlık duyuyordum... Sudofen, Rennie tablet, vb... Doktor değiştirmeye karar verdim. Neredeyse 15 senedir sürekli Türkiye Hastanesi'ne gittiğim için, aynı hastanenin KBB servisindeki doktorlara baktım. Prof. İsmet Ercan Canbay isminde bir doktor olduğunu gördüm. Kendisini tanımıyordum fakat Prof. olduğu için ona muayene olmaya karar verdim. İyi ki de bu kararı vermişim. Şimdiye kadar belki 5-10 senedir defalarca gittiğim KBB doktorları bu gastrit işinin ciddiyetini bana anlatmamışlar, çeşitli ağrı kesiciler, boğaz spreyleri, rennie, talcid gibi mide asidi düzenleyici ilaçlar ile gastrit semptomlarını baskılaya

İLAÇ PROGRAMI

NOT: KESİNLİKLE BİR GASTROENTERELOGA GÖZÜKMEDEN KENDİNİZİ TEDAVİ ETMEYE ÇALIŞMAYIN. BENİM GİTTİĞİM GASTROENTEROLOG AŞAĞIDAKİ PROGRAMI ÖNERDİ FAKAT SİZİNKİ FARKLI BİR PROGRAM TAKİP EDEBİLİR. BURADA YAZANLAR ÖNERİ DEĞİL , BENİM BAŞIMDAN GEÇEN BU SÜRECİN PAYLAŞILMASINDAN İBARETTİR. İlaçlar arasındaki sürelere dikkat ederek bir program yaptığımda aşağıdaki gibi bir tablo çıkıyor karşıma. 6 Ay sonra kontrol. SÜRE İLAÇ SAAT KAHVALTI SAAT 6 AY ANTEPSIN 4.00 5.45 6 AY NEXIUM 5.30 ÖĞLEN 6 AY GAVISCON 6.00 12.30 2 AY MOTILIUM 7.00 AKŞAM ANTEPSIN 10.00 19.00 GAVISCON 12.45 MOTILIUM 14.00 ANTEPSIN 16.00

DİYET PROGRAMI

10.02.2022 Yeni Eklenen Notlar. (Benim için geçerlidir, doktor olmadığım için sizlere öneride bulunamam, okuyup kendiniz için en iyisine kendiniz karar verin) Aşağıdaki diyet listesini paylaştığım dönemde, fonksiyonel tıp hakkında çok bilgim yoktu. Aradan geçen 4 sene içinde ara öğünlerle sık beslenmenin sağlık açısından faydalı olmadığını, bilakis aralıklı oruç tabir edilen beslenme düzeninin insan sağlığı için daha yararlı olduğunu öğrendim. Fonksiyonel tıp eğitimi almış doktorlara ve diyetisyenlere gitmenizi öneriyorum.  Sağlık probleminiz olsun veya olmasın,  https://www.instagram.com/saglikliyasiyoruzcom/  bu grubu takip etmenizde fayda var. Damla sakızının mide için faydalı olduğu da bir şehir efsanesi gibi gözüküyor. Bir faydası olmadığını gösteren çalışmalar var, dolayısıyla bunu da listenizden çıkartabilirsiniz.  Kefir'de faydalı prebiyotiklerden çok faydasız veya zararlı prebiyotiklerin bulunduğunu çokça okuyorum, bu sebeple kefiri de bıraktım.  Yaban mersinine devam.  N